Nie wiesz czym zastąpić cukier? Mamy dla Ciebie kilka propozycji.

4 największe błędy żywieniowe!

by • 16/06/2014 • Dieta, Kuchnia, Na czasieComments (0)1952

 

W codziennej gonitwie pomiędzy pracą, domem, dziećmi i całą masą innych obowiązków bardzo łatwo jest zaniedbać dietę. Często dostarczamy zbyt mało jednych składników odżywczych lub przedawkowujemy inne. Poniżej przedstawiamy błędy żywieniowe, które popełniamy najczęściej. Warto się nad nimi zastanowić i spróbować wyeliminować przynajmniej część z nich.

 

Zbyt dużo sodu

Dzienna zalecana dawka to 2,300 mg podczas gdy codziennie spożywamy około 3,300 mg. Większość tej dawki pochodzi z gotowych posiłków i dań restauracyjnych. Aby zmniejszyć ilość przyjmowanego sodu należy częściej jeść w domu i kontrolować ilość spożywanej soli oraz ograniczyć kupowanie przetworzonej żywności.

 

Niewystarczająca ilość białka

Poranny tost z jajkiem to za mało. Kobieta dziennie potrzebuje około 46 g białka. To bezpieczna ilość, która pomoże nam oprzeć się podjadaniu, które głównie jest spowodowane właśnie jego brakiem. Z pomocą przychodzi nam jogurt grecki, który zawiera dwa razy więcej białka niż zwykły jogurt. Dobrym pomysłem na przekąskę też jest serek wiejski lub twarożek.

 

Za dużo cukru w diecie

Zalecana dawka dla kobiet to około 6 łyżeczek dziennie (24g) podczas gdy zdarza się, że dziennie zjadamy nawet 22 łyżeczki! Czubata łyżeczka w kawie nie jest największym grzechem. Cukier kryje się tam, gdzie byśmy się go nie spodziewały. Trzeba dokładnie czytać etykiety i pamiętać, że miód, melasa, fruktoza czy glukoza to też cukier. Uważaj też na produkty typu „light”. Kiedy producenci odejmują tłuszcz, często dodają w zamian więcej cukru.

 

Za mało błonnika

Błonnik stabilizuje tempo pracy procesów trawiennych i sprawia, że dłużej czujesz się syta. Pomaga też w utrzymaniu prawidłowej wagi, ale jednocześnie zmniejsza ryzyko chorób serca, cukrzycy i raka jelita grubego. Dziennie potrzebujemy około 25 g błonnika podczas gdy nasze dzienne spożycie oscyluje w granicach 10-12 g. Aby sobie pomóc, warto zacząć dzień od miseczki płatków lub wybierać kanapki z pełnoziarnistego pieczywa. Wtedy mamy gwarancję, że ilość spożywanego przez nas błonnika znacznie wzrośnie.

 

Czasem małe zmiany i wyeliminowane błędy żywieniowe mogą przynieść duży efekt. Dlatego może warto rozważyć poświęcenie odrobiny czasu na przeanalizowanie swojej diety i zastanowienie się, co zrobić, aby była bardziej zbilansowana, a przez to zdrowsza. Mamy nadzieję, że od dzisiaj powyższe błędy żywieniowe nie będą przez Was powielane!

 

Martyna Kamińska

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2 3