chitosan-najskuteczniejszy-podczas-redukcji

Chitosan – najskuteczniejszy podczas redukcji?

by • 28/07/2021 • DietaComments (0)474

 

Szukając sposobów na przyspieszenie procesu chudnięcia, warto sięgać po sprawdzone i bezpieczne dla zdrowia środki. Chitosan jest jednym z najczęściej stosowanych specyfików na utratę tkanki tłuszczowej, a w medycynie można go znaleźć m.in. w składzie materiałów opatrunkowych.

 

Chitosan i jego wpływ na redukcję

Chitosan pozyskuje się z chityny, a więc głównego budulca skorup takich zwierząt jak krewetki, kraby czy homary. Nie jest więc środkiem odpowiednim dla wegan i wegetarian. Stosuje się go w medycynie, ze względu na właściwości pomocnicze przy gojeniu się ran, ale również w rolnictwie jako nawóz i ochrona przed grzybami atakującymi rośliny.

Chociaż badania na temat chitosanu nie są jednoznaczne, nie brakuje osób, które twierdzą, że ma on właściwości odchudzające. Środek ten jednak nie spala tkanki tłuszczowej. Sprawia, że tłuszcz jest niemożliwy do rozłożenia przez enzymy trawienne, a co za tym idzie, nie ma możliwości osadzenia się w tkankach. To zjawisko jest szczególnie widoczne w przypadku osób z nadwagą oraz otyłych.

Proces redukcji będzie najskuteczniejszy kiedy poza suplementacją, towarzyszy mu również zbilansowana dieta oraz plan treningowy. To te czynniki są odpowiedzialne za realny, a przy tym bezpieczny proces utraty nadmiernych kilogramów. Ćwiczenia cardio, interwałowe, HIIT, w tym bieganie, basen, jazda na rowerze, są skutecznym sposobem na spalanie tłuszczu. Podczas ich wykonywania należy pamiętać o prawidłowej technice, oddechu i pulsie.

 

Jak bezpiecznie zażywać chitosan

Aby dieta odchudzająca odbywała się w bezpiecznych warunkach, bez narażania zdrowia, a nawet życia danej osoby, zaleca się, aby zarówno rozpoczęcie diety, jak i przyjmowanie suplementów skonsultować z:

– lekarzem,

– farmaceutą,

– dietetykiem,

– lub trenerem personalnym.

Są to osoby wyspecjalizowane w działaniu poszczególnych środków, które dzięki swojej wiedzy mogą uchronić przed niepożądanymi skutkami ubocznymi i innymi zagrożeniami. Chitosan, tak jak każdy inny suplement, należy przyjmować z rozwagą i traktować go jako dodatek do diety, a nie jej główny składnik. W dążeniu do idealnej figury, oprócz podwyższenia swojej samooceny, istotne jest również dbanie o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.

Zaleca się, aby chitosan przyjmować wraz z największymi posiłkami w ciągu dnia – śniadaniem, obiadem i kolacją. Dzienna dawka nie powinna przekraczać 3000 mg.

Chitosan posiada różne i liczne zalety oraz zastosowania, w tym suplementację wspomagającą proces redukcji. Jednak aby zauważyć jego skuteczne działania, należy używać go zgodnie z informacjami zawartymi na ulotce. Każdy suplement posiada swoje skutki pozytywne jak i uboczne, dlatego zawsze warto zapoznać się z dokładnym opisem jego wpływu na organizm.

 

Pin It

Related Posts

Comments are closed.