co wybierac w fast foodach

Co jeść w fast-foodach? Dowiedz się!

by • 28/09/2015 • Dieta, ZdrowieComments (0)2187

 

Fast foody – mocno je kochamy, a zarazem tak bardzo nienawidzimy. Aromatyczny zapach unoszący się w powietrzu daje nam nadzieję na zjedzenie czegoś niezwykle pysznego. Burgery, tortille, kurczaczki, lody i małe deserki krzyczą do nas z wielkich, kolorowych i zachęcających posterów. I choć rozsądek mówi nam, że stanie przy kasie i zamawianie ulubionych fast-foodowych przysmaków będzie się wiązało z żalem, narzekaniem i dietą, to i tak nie rezygnujemy z kulinarnych marzeń. No właśnie, co wybrać w popularnych sieciówkach, aby za dużo nie przybrać? Które z potraw mają mniej kalorii? Na jakie dania z fast-foodów powinniśmy zwrócić uwagę?

 

Popularne sieciówki z tzw. Śmieciowym jedzeniem wciąż rosną jak grzyby po deszczu. Przechadzając się po galeriach handlowych, głównych ulicach naszego miasta czy wybierając się w podróż samochodem – są wszędzie. Utarło się przekonanie, że takie żywnościowe sklepy nie mają w ofercie produktów z minimalną wartością odżywczą. Co więcej, wiele takich punktów oferuje szybkie przekąski, które przyrządzane są na niezbyt świeżym tłuszczu, który może nas silnie uczulać, wywołać niebezpieczne dolegliwości przewodu pokarmowego czy nawet przyczyniać się do powstawania nowotworów.

 

Czego powinniśmy unikać w fast-foodach?

Twoim największym wrogiem w restauracjach ze śmieciowym jedzeniem powinny stać się przede wszystkim: napoje gazowane, sosy i lody. We wszystkich tego typu produktach znajduje się nawet, bagatela, 5 łyżeczek cukru w jednej porcji. Jeśli masz więc do wyboru colę albo herbatę, zdecyduj się na to drugie.

 

Kolejnymi „fałszywymi” przyjaciółmi są dla Ciebie tłuszcze nasycone i tzw. tłuszcze trans, które obniżają w organizmie człowieka poziom dobrego cholesterolu, a podwyższają poziom tego złego. Nagły wzrost może doprowadzić nawet do rozwoju poważnych chorób, np. miażdżycy. Interesującym faktem jest, że producenci i właściciele popularnych sieciówek nie mają obowiązku podawać ilości tych szkodliwych substancji. Możemy jedynie zaufać ich obietnicom, które wykazują, że najwięcej z nich używa sieć restauracji McDonald’s (ok. 2%), Burker King (ok. 1%). KFC usilnie przekonuje, że nie korzysta z dobrodziejstw tych składników. Ile jest w tym prawdy?

 

Jeśli decydujesz się na wizytę w takiej restauracji, staraj się unikać węglowodanów prostych, a te są głównym elementem wszelkich bułek czy panierek (np. w Stripsach czy McNuggetsach). Fakt, nasz organizm szybko je strawi, ale jednocześnie będzie sterował poziomem glukozy we krwi. Co to dla nas oznacza? Otóż to, że po zjedzeniu takiego posiłku po krótkiej chwili znów odczujesz ochotę i apetyt na więcej.

 

Pod żadnym pozorem nie ulegaj presji kasjerom, którzy proponują ci „darmowe / promocyjne /opłacalne” powiększenie zestawów. Niestety, każda kusząca promocja niesie za sobą również podwojenie kalorii, a tego chcesz przecież uniknąć. Jeśli masz taką możliwość, staraj się również nie zamawiać pysznych, mega solonych frytek, które lepiej zastąpić pożywną sałatką czy surówką, dzięki której dodasz do swojego posiłku trochę przeciwutleniaczy, które zbalansują tłuszcze i cukry przyjmowane podczas takiego posiłku. Obecnie w niemal każdej sieciówce typu fast food istnieje możliwość zamiany frytek na warzywną ucztę, dlatego grzechem byłoby z tej propozycji nie skorzystać.

 

Jest naukowo udowodnionym, że regularne jedzenie fast-foodów (nawet dwa, trzy razy w tygodniu), może odmienić naszą wagę i dodać do jej wyniku nawet 3-4 kilogramy. Kulinarne rozkosze śmieciowego jedzenia przyciągają naszą uwagę i nic nie możemy z tym zrobić. Co więc zamówić, aby nie dręczyć swojego sumienia po zjedzeniu solidnej porcji? Czy da się unikać kalorycznych bomb, które fundują nam producenci fast-foodów?

 

Które z dań w sieciówkach typu fast food będą mniej kaloryczne?

 

nastepna

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525