chilli cover

Co jeść, żeby powstrzymać apetyt?

by • 23/08/2016 • Dieta, KuchniaComments (0)2528

 

Każda z nas chce utrzymać dobrą wagę. Posiadanie smukłej i atrakcyjnej sylwetki jest naszym celem. Niestety, wszystko zależy do naszego trybu życia, aktywności fizycznej – nie zawsze jest to łatwym zadaniem. Naukowcy twierdzą jednak, że istnieją pokarmy, dzięki którym nasz mózg szybko stwierdzi, że jest już nasycony. Które ze zdrowych produktów spożywczych działają na nas kojąco i zmniejszą naturalnie apetyt? Co powstrzymuje apetyt?

 

Większość diet ma jeden podstawowy problem. Kiedy je rozpoczynamy, nasz żołądek jest przyzwyczajony do większych porcji jedzenia. Szybko więc reaguje na brak odpowiedniej ilości pożywienia, dając nam sygnał, że jesteśmy jeszcze głodne. Niestety, nie każda z nas potrafi przetrzymać taki ciężki okres, zmuszając się do głodówek. Na szczęście następnym razem, kiedy będziesz chciała sięgnąć po kaloryczną przekąskę, będziesz mogła wypróbować jeden produkt z naszej listy, który uczyni cię najedzoną, nasyconą i szczęśliwą. Co jeść, żeby nie ulegać apetytowi?

 

JABŁKA

Jeśli przyjdzie czas na podwieczorek (po obiedzie łapie nas chęć zjedzenia czegoś słodkiego), posiłek masz już zapewniony. Jabłka, które również są bogate w błonnik, są w stanie zahamować rozwój twojego apetytu. Zawierają pektyny, dzięki którym utrzymasz poziom cukru na odpowiednim poziomie. Jeśli nie masz akurat ochoty na jabłko w wersji saute, może skusisz się i dodasz je do swojej owsianki?

 

KAWA

Spożywana w umiarkowanych ilościach z minimalną ilością cukru, mleka czy śmietanki może działać jako naturalny, cudotwórczy lek. Pomoże zwolnić twój metabolizm, dając ci tym samym wiele energii. Uczucie sytości gwarantowane! Co więcej, jest udowodnionym naukowo, że kawa łagodzi bóle głowy i poprawia ogólne samopoczucie. Jeśli więc czujesz się głodna, skuś się na filiżankę czarnej kawy. Apetyt zniknie w mig!

 

SOKI WARZYWNE

Wszystkie z nas lubią się napić raz na jakiś czas naturalnych soków. Czy ucieszy was wiadomość, że mogą one pomóc w tłumieniu apetytu? Jedynym warunkiem jest to, że ów sok powinien składać się z warzyw. Pijcie soki warzywne szczególnie przed jakimś obfitym posiłkiem, ugasicie tym samym apetyt i chęć zjedzenia przez siebie o wiele większej porcji. Sok marchwiowy, selerowy czy pomidorowy może być waszym przyjacielem. To samo tyczy się lekkich zup tj. bulion warzywny czy tej warzywnej, jarzynowej – jeśli była ona gotowana na zdrowych i niskokalorycznych warzywach, możesz bez obaw skusić się na miseczkę ciepłej zupy.

 

nastepna

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525