getfitcover

Ćwiczyć w domu czy na siłowni?

by • 21/03/2014 • Sport / Fitness, Styl życiaComments (0)1847

 

Lato zawita do nas za trzy miesiące, a wraz z latem zacznie się czas noszenia krótkich spódniczek, szortów, bluzek z krótki rękawem. Jednym słowem będziemy nosić mniej i odsłaniać nasze ciała po zimie. Wiele kobiet na pewno chciałoby wyglądać w tym roku idealnie i w tym celu przeszło już na dietę. Niestety, sama dieta to tylko 70% sukcesu. Pozostałe 30% to ćwiczenia. Bez nich nasze ciało nie będzie jędrne i zdrowe, a po diecie zostanie obwisła skóra. Ćwiczyć możemy wszędzie, na siłowni, w domowym zaciszu, nawet biegając w parku. Każdy przy odrobinie dobrej woli znajdzie coś, co będzie sprawiać frajdę, a przy tym nie zrujnuje portfela.

 

Siłownia – zalety

Zacznijmy od siłowni, ponieważ jest to najpopularniejsza forma aktywności fizycznej wśród Polaków. Do rozpoczęcia ćwiczeń wystarczy jedynie wygodny T-shirt, dresy i buty sportowe. Na większości obiektów jest trener, który pomoże nam oswoić się z przyrządami, wytłumaczy jak z nich skorzystać, a także ułoży indywidualny plan treningowy. Należy jednak pamiętać, by zmieniać trening co jakiś czas. W przeciwnym wypadku nasze mięśnie przyzwyczają się do wykonywania konkretnych czynności i przestajemy widzieć efekty.

Do innych zalet możemy zaliczyć też, oprócz oczywistego spalenia tkanki tłuszczowej, wyrzeźbienia mięśni i poprawy wyglądu sylwetki, kształtowanie charakteru, poprawę samopoczucia, możliwość spędzenia czasu tylko ze sobą i zapomnienia na chwilę o problemach czy zbudowanie poczucia pewności i odwagi w codziennym życiu.

 

sportowerzeczy

 

Siłownia – wady

Siłownia ma też swoje wady. Jest czasochłonna; trzeba na nią dojechać i z niej wrócić, a sam trening też zajmuje minimum godzinę. Zdarza się, że w godzinach, w których możemy ćwiczyć jest przeludniona i konieczne jest czekanie w kolejce do danej maszyny. Karnet miesięczny to koszt minimum 100zł. Z drugiej strony fakt, że wydaliśmy tyle pieniędzy może też być motywujący i sprawić, że będziemy odwiedzać siłownię regularnie.

Co zrobić, gdy w osiedlowej siłowni trenują sami mężczyźni i czujemy się tam niekomfortowo? Możemy poszukać innego obiektu lub poszukać siłowni dla kobiet w naszym mieście. Ich plusem jest fakt, że jest przystosowana do spełniania potrzeb płci pięknej. Prócz typowego treningu cardio i siłowego można też znaleźć w ofercie gotowe programy treningowe oraz zestawy dla kobiet w ciąży.

 

Ćwiczenia w domu – zalety

A co zrobić, gdy nie jesteśmy przekonane do siłowni lub mamy opory przed ćwiczeniem w dużej grupie? Wtedy pozostaje nam skorzystać z ćwiczeń w domu. Ich największą zaletą jest fakt, że nie potrzebujemy sprzętu treningowego, nie musimy ładnie się ubierać – wystarczy wskoczyć w biustonosz sportowy, ulubione spodenki i adidasy. Same decydujemy, kiedy, jak długo i jaki program treningowy wykonujemy.

Na początku wystarczy zaopatrzyć się w matę treningową. W Internecie znajdziemy mnóstwo filmów nagrywanych przez amatorów i specjalistów. W części z nich wykorzystywany jest tylko ciężar własnego ciała, w innych potrzebne są podstawowe sprzęty, jak hantle czy piłka swiss. Nie zapominajmy o tym, że dla absolutnie każdego profesjonalnego sprzętu możemy znaleźć tańszy zamiennik w domu. Jeśli nie mamy ciężarków na początku mogą zastąpić je butelki z wodą, plecak wypełniony ciężkimi książkami czy torba z zakupami. Zamiast wykonywać rozpiętki na piłce swiss możemy je robić na krześle.

 

 

nastepna

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2