truskawki

Czy owoce mogą tuczyć?

by • 01/08/2014 • DietaComments (0)2175

 

Najsmaczniejsze, najzdrowsze, najwspanialsze – czy takie są nasze ulubione owoce? Co do wyjątkowego smaku nie sposób się nie zgodzić. Czy zastanawiałyście się jednak kiedyś nad tym, czy owoce możemy jeść bez ograniczeń? Czy nie należy się przejmować faktem, iż mogą być wysokokaloryczne? Jak to z tymi owocami bywa? Przecież z reguły są one elementem każdej zdrowej diety. Paradoks? Niestety, istnieje wiele powodów, które świadczą o tym, że owoce mogą tuczyć. Co jest tego powodem? Czy powinniśmy ich unikać?

 

Wysoki indeks glikemiczny

Z pewnością słyszałaś kiedy o indeksie glikemicznym. Warto ominąć suchą i nudną teorię na ten temat. Podsumowując, uznaje się, że praktycznie każde pożywienie, które cechuje się wysokim poziomem takiego indeksu, nie powinno być częścią naszej diety. Wysoki indeks mają także takie produkty jak: białe pieczywo, frytki, a także owoce tj. banany czy mango. Nie oznacza to jednak, że banan bardzo nas tuczy, ale jeśli jesz je codziennie, bez umiaru, to spodziewaj się, że od tej bananowej przyjemności może ucierpieć stan wagi twojego ciała.

 

Uwaga na posiłki typu mono!

Panuje moda na tzw. diety mono, w których najczęściej dietetycy sugerują jedzenie jednego rodzaju produktów, z reguły owoców. Niestety, warto pamiętać,  że spożycie 5 bananów, 10 mango lub 20 śliwek, nie wpłynie dobrze na naszą sylwetkę.  Owoce tak, ale z umiarem! Takie mono posiłki składające się wyłącznie z owoców, mają często więcej kalorii niż te podczas standardowego obiadu. Jeśli więc nie chcesz dopuścić do przyrostu masy ciała, strzeż się od tego typu posiłków!

 

Powodują skok poziomu cukru we krwi!

Niektóre z owoców są bardzo bogate w cukier (banany, mango, brzoskwinie). Mogą być one odpowiedzialne za szybki skok cukru we krwi. Należy więc pamiętać o tym, aby jeść owoce, następnie czekać około 20 minut, po czym zjeść produkt zawierający białko (garść orzechów, kawałek sera). Jeśli nie dostarczysz organizmowi małej dawki białka, poziom insuliny podskoczy bardzo dynamicznie. Gwałtowne wahania cukru we krwi, mogą prowadzić do ogólnego zmęczenia oraz przyrostu masy ciała.

 

nastepna

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525