sweetweselecvr

Miejsce pracy robi z ciebie grubasa!

by • 05/09/2013 • Praca, Styl życia, ZdrowieComments (0)1605

 

Jest godzina 15, a ty wymykasz się do automatu biurowego? Większość pracowników dużych firm  i korporacji twierdzi że stres rujnuje ich zdrowe nawyki żywieniowe, ale nie oszukujmy się – nowoczesne miejsca pracy nie są aż tak stresujące. Głównym winowajcą jesteśmy my sami. Siedząc całymi dniami za biurkiem i podjadając niezdrowe przekąski tajemy pole do popisu naszej tkance tłuszczowej.

 

Oto kilka porad, które pomogą ci utrzymać plan zdrowego odżywiania w pracy:

 

1. Nigdy nie omijaj śniadań.

Ludzie, którzy nie jedzą śniadania mają tendencję do wyboru niezdrowych przekąsek oraz do przejadania się w porze obiadowej. Jeżeli nie masz rano dużo czasu zmiksuj owoce i pij takiego szejka w drodze do pracy.

 

2. Domowej roboty obiadki.

Taki obiad jest zawsze lepszy od tego ze stołówki, czy baru przy twojej pracy, ponieważ będziesz dokładnie wiedzieć co jesz. Przynieś go do miejsca pracy w odpowiednim do tego pudełku. Jeśli spędzasz poranki w pośpiechu zrób szybką sałatkę. Nie zajmie ci to więcej niż 5 minut.

 

3. Jedz produkty bogate w białko a, unikaj zbyt dużej ilości skrobi w porze lunchu (makaron, ryż, białe pieczywo)

Może to zbyt wcześnie podnieść poziom cukru w efekcie czego popołudniu rzucasz się na słoik ciastek. Białko spowalnia uwalnianie cukru, natomiast równomierny poziom cukru we krwi zmniejsza łaknienie. Z kolei mniejsze łaknienie oznacza, że nie sięgniesz po batonika, czy czekoladkę.

 

4. Pamiętaj aby się wysypiać.

Niedobór snu wpływa na wydajność pracy i uczucie zmęczenia. Kiedy człowiek jest w takim stanie bez namysłu sięga po produkty wysokoenergetyczne takie jak czekolada, nawet jeśli w rzeczywistości nie jest głodny.

 

5. Stosuj zdrowe odpowiedniki produktów zawierających cukier.

Jeśli koniecznie musisz coś skubać w trakcie pracy niech to będą owoce lub warzywa.

 

6. Nie doprowadzaj swojego organizmu do skrajnego głodu.

Po takich strajkach głodowych istnieje duże prawdopodobieństwo zjedzenia porcji znacznie przekraczającej nasze zapotrzebowanie. Jesteśmy wtedy też skłonni konsumować niezdrowe posiłki typu fast-food.

 

7. Uważaj na napoje.

Jeśli myślisz, że napój nie wpływa na twoją oponkę to jesteś w błędzie. W szczególności słodkie napoje działają na ciebie niekorzystnie. Jeśli jesteś spragniony – pij wodę.

 

 

RH

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2