kawacover

Czym zastąpić kawę? Masz dużo opcji!

by • 27/02/2014 • Kuchnia, ZdrowieComments (0)4663

 

Uwielbiacie smak i zapach kawy? Czy bez wypicia jej kilku filiżanek nie możecie normalnie funkcjonować? Jeśli nie wypijecie z samego rana tego magicznego napoju to nie ma mowy o pobudce? To są jedyne pozytywne aspekty picia kawy, nie od dziś wiadomo, że picie kawy nie wpływa pozytywnie na nasze życie, pomijając oczywiście chwilowy przypływ energii. Warto mieć na uwadze, że kawa jest szkodliwa dla naszej cery i organizmu, a przede wszystkim jest produktem uzależniającym, a właściwie nie sama kawa lecz kofeina w niej występująca! Pytamy zatem – czym zastąpić kawę?

 

Co zrobić by odzwyczaić nasz organizm od picia kawy i skąd czerpać dodatkowe przypływy energii tak bardzo potrzebne wielu z nas w ciągu dnia? Poniżej znajdziecie kilka rad, czym zastąpić kawę – te rzeczy powinny zastąpić Wam zastrzyk energii, oraz ulubiony aromat.

 

Zielona herbata – to nie tylko dodatkowa energia, ale w pakiecie dostarczycie organizmowi antyoksydanty.

 

Herbata Yerba Mate – to również jedna z odmian herbat zielonych, dostępna jest głównie w herbaciarniach, ale mamy pewność, iż nie jest to wyrób herbato podobny

 

Produkty które zawierają żeń-szeń, czy guaranę – obecnie wiele rodzajów herbat najpopularniejszych marek zawiera właśnie te składniki. Przed zakupem dokładnie sprawdź skład.

 

Dodatkowe witaminy – możemy kupić je w aptece, a przy okazji doradzić się farmaceuty co nam pomoże w odwyku od kawy. Być może brak jakichś witamin może być przyczyną naszego zmęczenia. Dodatkowo możesz zrobić badania krwi by sprawdzić ewentualny niedobór.

 

Pożywne śniadanie  – o odpowiedni poziom glukozy we krwi, zadbamy jedząc najważniejszy posiłek dla naszego organizmu w ciągu dnia czyli śniadanie. Dla naszego organizmu pod postacią „pożywnego” kryją się takie produkty jak owoce, chleb pełnoziarnisty bądź pumpernikiel, chude sery, mięsa.

 

Kawa zbożowa – np. Inka, Anatol.  Zastąpi nam w pewnym stopniu smak i aromat kawy, ponadto jest źródłem błonnika, witamin, minerałów, pomaga w przemianie materii.

 

Ruch – jest to niekwestionowany wspomagacz lepszego samopoczucia organizmu, możemy po przebudzeniu wykonać parę ćwiczeń, w czasie pracy przy biurku również wskazany jest ruch. Możemy również zacząć odwiedzać basen z samego rana – nic nas tak nie pobudzi jak woda połączoną z wysiłkiem fizycznym.

 

Sen – nie oszukujmy się, kiedy nie dostarczymy naszemu organizmowi odpowiedniej dawki snu, nie poczujemy się odpowiednio wypoczęci i pełni energii. Sposób jaki śpimy, czy przygotowujemy się do snu ma również ważne znaczenie by uzyskać efekt wyspanego i wypoczętego organizmu. O tym jak zadbać o sen pisaliśmy w poprzednim artykule

 

Więcej porad jak uczynić poranek łatwiejszym zawarliśmy tutaj!

 

Katarzyna Maćkowska

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525