dieta montignaca

Dieta Montignaca – zdrowe odchudzanie do 2kg tygodniowo

by • 05/01/2015 • DietaComments (1)2179

 

Czy Wy też odetchnęłyście z ulgą, że nareszcie skończyły Święta? Macie wrażenie, że sporo przybrałyście na wadze? Nie mogłyście oprzeć się świątecznym przysmakom i teraz odczuwacie w sobie ogromne poczucie winy? Nie przejmujcie się! Znamy na to sposoby! Nowy Rok przynosi często ze sobą zmiany, więc dlaczego by nie rozpocząć diety właśnie teraz? Dieta Montignaca sprawdzi się idealnie! Dzięki niej schudniecie regularnie, nawet do 2 kilogramów tygodniowo. Brzmi kusząco, prawda? Sprawdźcie, co robić, żeby wyglądać szczuplej, atrakcyjniej i zdrowiej!

 

Na czym polega dieta Montignaca?

Cukier i glukoza to z jednej strony źródła energii dla naszych komórek i całego organizmu, a z drugiej niektóre węglowodany zawierające te składniki powodują, iż zbyt szybko trafia on do naszego krwiobiegu, przez co coraz częściej stajemy się głodni i nie odczuwamy uczucia nasycenia. Dieta Montignaca polega właśnie na twierdzeniu, że przyczyną jakiejkolwiek nadwagi i otyłości jest przede wszystkich złe dobieranie węglowodanów, czyli takich które podnoszą nasz poziom cukru we krwi, wywołują jego wahania, sprawiając tym samym, że jesteśmy głodni.

Nadwyżka energii (cukru) osadza się w komórkach tłuszczowych, a te z kolei czują się wówczas jak w raju, mnożąc się i powiększając. Kiedy to zrobią, poziom glukozy opada, a więc nasz organizm zaczyna czuć niedosyt cukru i daje sygnał do mózgu, że coś by jeszcze zjadł.

 

Co zrobić, aby nie odczuwać wiecznie apetytu i nie dawać szansy organizmowi wytwarzania zbyt wielu komórek tłuszczowych? 

Dieta Montignaca mówi, że należy wyeliminować wszystkie produkty, które wywołują w naszym organizmie wahania cukru we krwi. Jest to możliwe, dzięki wskaźnikom indeksu glikemicznego (IG), za pomocą którego określimy, jakie produkty powinny znajdować się w naszym codziennym menu, a od których powinniśmy bronić się rękami i nogami. Im wyższa wartość indeksu glikemicznego, tym większy poziom cukru we krwi zafundujemy naszym komórkom. Bazując na konkretnej liście produktów dowiemy się, jakie artykuły spożywcze wywołają w nas uczucie nasycenia, a które tylko pobudzą nasz apetyt do działania.

 

Jakich produktów zakazuje dieta Montignaca?

Należy unikać tych produktów, których indeks glikemiczny (IG) wynosi więcej niż 50. Z naszej diety musimy wykluczyć ziemniaki, biały ryż, białe pieczywo, białą mąkę, kukurydzę, cukier, słodycze, ciasta, słodzone konfitury, miód, banany, winogrona, suszone owoce, frytki czy piwo. Warto pamiętać o tym, że indeks glikemiczny może ulec wyraźnej zmianie, np. w zależności od tego, w jaki sposób przyrządzimy dany produkt. Przykładowo, surowa marchewka posiada IG 16, a gotowana prawie 50.

 

nastepna

Pin It

Related Posts

One Response to Dieta Montignaca – zdrowe odchudzanie do 2kg tygodniowo

  1. Elżbieta pisze:

    Taka dieta to nie dla mnie nie obżeram się nie jestem za gruba.Lubię dużo ruchu i tak katować się nie będę.

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525