dietaplaz

Dieta plaż południowych – 6 kg w 14 dni

by • 07/08/2014 • DietaComments (1)3256

 

Dieta South Beach, czyli inaczej mówiąc dieta Plaż Południowych jest popularna na całym świecie. W Polsce jeszcze nie zdobyła sobie zbyt wielu miłośników. Ale pewnie do czasu! Na czym polega dieta plaż południowych i jej skuteczność? Jakie są jej zalety i wady?

 

Dieta Plaż Południowych została stworzona przez amerykańskiego kardiologa dr Arthura Agatstona. Postanowił on stworzyć dietę, która mogłaby być również stylem życia. Doktor z USA sądził, że diety opierające się na krótkotrwałym czasie, w którym ograniczamy spożywane kalorie nie mają sensu. Jeśli chce się schudnąć, powinno być się na zdrowej i pełnowartościowej diecie przez większość swojego życia. Dr Agatston chciał, aby jego pomysł diety Plaż Południowych pomógł ludziom w procesie bezpiecznego odchudzania przy jednoczesnym zachowaniu zdrowia i aktywności fizycznej. Postanowił opracować koncepcję diety, podczas której nie będziemy odczuwać uczucia głodu, zmęczenia ani osłabienia.

 

Dieta Plaż Południowych polega głównie na tym, że zastępujemy tłuszcze zwierzęce tłuszczami pochodzącymi z ryb, oliwy lub orzechów. Spożywanie węglowodanów jest możliwe tylko w przypadku gdy konkretna żywność posiada niski poziom indeksu glikemicznego. Dieta South Beach w swoim zamierzeniu miała być dietą prostą, pozbawioną niepotrzebnego przeliczania kalorii naszego pożywiania. Mówiąc w skrócie, amerykański lekarz zachęca nas, abyśmy jadły tyle, na ile nasycimy nasz głód. Nasze pożywienie musi się jednak znajdować się na liście dozwolonych produktów. W każdym dniu diety należy spożywać minimum 5 posiłków dziennie: trzy główne posiłki oraz co najmniej dwie przekąski. Zdaniem specjalistów dieta Plaż Południowych jest dietą rozsądnie skomponowaną dostarczająca naszemu organizmowi odpowiednie składniki odżywcze. Nie jest groźna dla naszego zdrowia. Wręcz przeciwnie, nastraja nas pozytywnie i uczy dobrych i odpowiednich nawyków żywieniowych.

 

Dieta Plaż Południowych dzieli się na 3 etapy. Pierwszy, ten najtrudniejszy trwa 14 dni. Podczas tego okresu powinno się spożywać dużo białka, mało węglowodanów o niskim poziomie indeksu glikemicznego (koniecznie poniżej 35, czyli np. zielone warzywa, pomidory). Pod żadnym pozorem nie możemy zjeść wówczas słodyczy, owoców, pieczywa oraz pić alkoholu. Wybieramy za to różne warzywa, chude mięso, ryby, chude sery, jajka.

 

Skład naszej diety podczas I fazy nie jest ubogi. Każda z nas znajdzie tu coś dla siebie. Jeśli jesteśmy mięsożerne, nie odczujemy w zasadzie żadnej różnicy. Wśród dozwolonych produktów znajdują się bowiem takie jak: chude kawałki wołowiny, wieprzowina, udziel czy sznycel cielęcy, drób, wszystkie ryby i skorupiaki, sery light, sery bez tłuszczu, twarożek wiejski. Wśród warzyw możemy przebierać w: bakłażanach, brokułach, kalafiorach, fasoli, grochu, szparagach czy szpinaku. Podczas śniadań nadal możemy cieszyć się smakiem ukochanej jajecznicy, bowiem jajka możemy spożywać bez ograniczeń. W kwestii słodyczy powinny być one bez cukru, maksymalnie 75 kalorii dziennie.

 

nastepna

Pin It

Related Posts

One Response to Dieta plaż południowych – 6 kg w 14 dni

  1. Elżbieta pisze:

    Pomysł amerykańskiego kardiologa jest sensowna ale dla osób wytrwałych i zdolnych do wyrzeczeń.Każdy chce by zdrowy,oraz mieć wspaniałą sylwetę tylko trudno sprostać takim wymogom..Żelazna dyscyplina to nie jest prosta sprawa..

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525