dietodch

Dieta po świętach – jakie produkty włączyć do diety?

by • 20/01/2017 • DietaComments (0)415

 

Unormowanie diety po świętach wcale nie jest proste. W lodówce zostają pyszne smakołyki – ciasta, sałatki, smakowite sosy. Niestety, nie pomagają one osobom, które chcą wrócić do prawidłowych nawyków żywieniowych lub je całkowicie zmienić. Zastanawiasz się, co jeść, aby czuć się lepiej? Oto mała podpowiedź.

 

Poświąteczny detoks

Niektórzy mają skłonność do przejadania się w trakcie świątecznych kolacji lub obiadów. Ociężałość, ospałość i brak ruchu potęgują uczucie marazmu i rozleniwienia. Na szczęście jest sposób, aby szybko wrócić do formy. Warto zastosować jednodniowy detoks, który pomoże organizmowi uporać się z zalegającymi trującymi toksynami. Detoks pomoże, również na stres oraz przewlekłe zmęczenie, ponieważ przywrócenie równowagi w organizmie pozwoli na jego szybszą regenerację.

Detoks możemy wykonać na różne sposoby, może on być bardziej lub mniej restrykcyjny. W wersji mini warto na jeden dzień zrezygnować z takich produktów jak: kawa, alkohol, papierosy, mąka pszenna, cukier, czerwone mięso, mleko, jajka oraz innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Można jeść dużo warzyw, owoców, kaszę jaglaną oraz pić herbatki ziołowe.

W bardziej restrykcyjnej wersji detoks warto zrobić w dniu wolnym od pracy, kiedy będziemy mieć czas na odpoczynek, relaks na spacerze, medytację czy czytanie. Do odtruwania organizmu przyda się kasza jaglana, lekko strawne zupy, sałatki ze świeżych warzyw lub koktajle owocowe i warzywne. Do picia najlepsza jest lekko ciepła woda z cytryną i herbatki ziołowe. Takie oczyszczanie organizmu przygotuje nas na zmiany w codziennej diecie.

 

Produkty dobre dla zdrowia

Niektóre produkty są niezawodne, jeśli chodzi o utrzymanie naszego zdrowia w dobrej kondycji. Jeśli jeszcze ich nie jesz, czas to zmienić i na stałe wprowadzić je do codziennego jadłospisu.

Po pierwsze, ryby to bogate źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które wpływają pozytywnie na układ krążenia, obniżają krzepliwość krwi i jej ciśnienie, chronią przed miażdżycą. Dorsz, tuńczyk czy flądra to ryby, które pomogą nam utrzymać dobrą kondycję skóry, znajdujące się w nich kwasy omega-3 poprawiają funkcjonowanie układu odpornościowego oraz działają przeciwzapalnie. Dorsz (https://www.makro.pl/swiat-produktow/ryby-makro/ryby-morskie/dorsz) posiada cenne witaminy takie jak B2, B6, B12, które chronią przed anemią, wzmagają metabolizm oraz regulują ciśnienie tętnicze. Najlepszy jest pieczony lub gotowany na parze z cytryną i ziołami.

Innym dobroczynnym produktem są orzechy, zjadanie kilku dziennie wspomaga pracę mózgu ze względu na ogromną ilość składników mineralnych: żelazo, wapń, magnez, cynk, fosfor. Zawierają dużo tłuszczy, jednak są to tłuszcze nienasycone, które pozytywnie wpływają na zmniejszenie się ryzyka chorób serca. Warto  dodawać je do sałatek, tart, pieczeni.

Składnikiem, którego również nie może zabraknąć w naszej diecie są zdrowe tłuszcze – oliwa z oliwek i olej rzepakowy. Pomagają wchłaniać się witaminom oraz wielonienasycone kwasy tłuszczowe regulują przemiany materii w organizmie. Unikajmy jednak margaryny, która jest wysoko przetworzona i pozbawiona wartości odżywczych.

 

Jak jeść zdrowo?

Przede wszystkim pozbądźmy się z diety słodyczy, gazowanych napoi oraz fast foodów, lepiej zastąpić je owocami, jogurtami, płatkami owsianymi, zdrowymi ciastami bez białej mąki. Mała przyjemność od czasu do czasu nie musi świadczyć o złamaniu diety, a o racjonalnym uleganiu małym pokusom. Racjonalne podejście do diety pomoże nam uchronić się przed efektem jo-jo.

 

Pin It

Related Posts

Comments are closed.


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2