awokadocover

Dlaczego warto jeść awokado

by • 28/03/2017 • Dieta, KuchniaComments (0)1380

 

Awokado to jeden z najbardziej wartościowych darów natury. Niektórzy ludzie unikają ich w swojej diecie z powodu zbyt wysokiej zawartości tłuszczu i kalorii (138 kcal i 14,1g tłuszczu w połowie średniej jego wielkości). Nie wiedzą jednak, że awokado jest jednym z najsmaczniejszych smakołyków, które… bez obaw możemy spożywać z uwagi na zawarte w nim składniki odżywcze. Aztekowie nazywali ten owoc „masłem Boga”. Dlaczego? Sprawdźcie sami. Oto pięć powodów, dla których warto jeść awokado:

 

KAROTENOIDY

Awokado są doskonałym źródłem luteiny, karotenoidów, które działają jako przeciwutleniacze. Chronią nas m.in. przed chorobami oczu. Zawierają także wiele związków, tj. alfa-karoten czy beta-karoten – głównych elementów witaminy E. Co więcej, karotenoidy są rozpuszczalne w tłuszczu, a nie wodzie. Jedzenie tych owoców pomoże nam więc bez problemu wchłonąć karotenoidy, dzięki czemu nasz organizm nie będzie przechowywał w sobie tzw. „pustych kalorii”.

 

UCZUCIE SYTOŚCI

Pół awokado zawiera aż 3,4 g błonnika, w tym rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego. Nasz organizm potrzebuje ich obu do sprawnego funkcjonowania układu trawiennego. Dodatkowo, rozpuszczalny błonnik spowalnia rozkład węglowodanów w organizmie. Dzięki temu nie będziesz tak szybko odczuwała głodu. Awokado zawiera także kwas oleinowy – tłuszcz, który aktywuje tę część naszego mózgu odpowiadającą za świadomość uczucia sytości.

 

AWOKADO CHRONI

Jedna miseczka awokado stanowi prawie jedną czwartą zalecanej dziennej dawki kwasu foliowego. Jesteście w ciąży? Awokado powinno być głównym elementem waszej diety. Ten owoc obniża m.in. ryzyko wad wrodzonych u narodzonych dzieci. Co więcej, spożywanie kwasu foliowego wiąże się również z mniejszym ryzykiem wystąpienia zawału czy choroby serca.

 

WYSOKI CHOLESTEROL? TERAZ JUŻ NIE

Oprócz zwiększenia uczucia sytości, kwas oleinowy zawarty w awokado może zmniejszyć poziom cholesterolu. Wysoki jego poziom jest jednym z głównych czynników ryzyka chorób serca. Właściwości obniżające poziom cholesterolu z awokado, wraz z wysoką zawartością kwasu foliowego, pomoże zachować Ci zdrowe serce.

 

kanapka

PRZEPIS NA KANAPKĘ Z PASTĄ AWOKADO – SPRAWDŹ

 

ZDROWE I PYSZNE

Ostatni powód jest prosty! Awokado jest pyszne! Jest świetną alternatywą do tego, aby wzmocnić smak każdej przygotowywanej przez Was potrawy. Plasterki awokado możesz wrzucić do sałatki lub zupy, zrób guacamole jako przekąskę do kanapek. Wprowadzenie awokado do swojej diety będzie jedną z lepszych decyzji w Twoim życiu! Do dzieła!

 

OS

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2