dziewczyna

Jak dojść do formy po zimie?

by • 04/03/2018 • Sport / FitnessComments (0)1089

 

Zima to pora roku, która niekorzystnie wpływa na naszą motywację do codziennej aktywności i dbanie o szczupłą sylwetkę. Niska temperatura i niekorzystny biomet powodują znużenie i niechęć do nadmiernego wysiłku fizycznego. Wraz z nadejściem wiosny warto zadbać zarówno o szczupłą sylwetkę, jak i dobre samopoczucie. Te efekty można bardzo szybko osiągnąć stosując kilka sprawdzonych metod.

 

Codzienne bieganie

Podstawą wiosennej aktywności jest bieganie. Ocieplenie temperatury powoduje, że nie musimy już nosić grubych i ograniczających ruchy ubrań, dlatego bieganie staje się znacznie przyjemniejsze. Jeżeli nie jesteście przyzwyczajeni do pokonywania długich dystansów warto na początku zacząć od krótkich przebieżek i stopniowo wydłużać dystans. Podczas biegania niezmiernie istotna jest również właściwa praca układu oddechowego. Ważne jest, aby dostosować nasz oddech do rytmu biegowego, aby do płuc trafiała jak największa ilość tlenu. Dla początkujących biegaczy zalecany rytm to: wdech – lewa – prawa – lewa – wydech. Konieczne jest również właściwe dobranie obuwia. Nie muszą to być specjalne buty, przeznaczone dla biegaczy, ale należy sprawdzić czy są dostatecznie wygodne i przy dłuższym dystansie nie będą nas uwierały. Codzienne bieganie pozwoli na wypracowanie formy i poprawi wam nastrój, ponieważ aktywność fizyczna odpowiada za wydzielanie się endorfin pozytywnie wpływających na samopoczucie i nastrój.

 

Zabawy z psem

Pies to najlepszy przyjaciel człowieka, dlatego warto wspólnie z nim zadbać o aktywne spędzanie wolnego czasu. Na przykład zabierając czworonoga na spacer do parku możemy spakować ze sobą kilka zabawek, które zarówno naszego pupila, jak i nas zachęcą do wzmożonej aktywności. Jedną z takich zabawek jest frisbee dla psa wymuszające na nas wykonywanie energicznych ruchów ramieniem oraz nadgarstkiem podczas oddawania rzutu. We frisbee można również grać większą grupą przyjaciół angażując uczestników do wzmożonego wysiłku. Innym popularnym rodzajem zabawek są akcesoria przeciągania. Możemy je wykorzystać do delikatnego siłowania się i wzmacniania siły mięśni podczas rywalizacji z czworonogiem. Doskonale również sprawdzają się, do aportowania, ponieważ łatwo zlokalizować je w trawie. Więcej zabawek przydatnych podczas wiosennych spacerów można znaleźć na stronie www.petstation.pl.

 

Zdrowe odżywianie

Właściwe odżywianie pomaga nie tylko w utrzymaniu szczupłej sylwetki, ale również korzystnie wpływa na urodę, cerę i energię. Wiosną mamy większy dostęp do świeżych warzyw i owoców dlatego naszą dietę możemy wzbogacić o dodatkowe składniki. Dojrzewająca wiosną rzodkiewka jest bogatym źródłem witaminy C oraz m.in. potasu i żelaza, dzięki czemu korzystnie wpływa na trawienie i procesy krwiotwórcze w organizmie. Innym warzywem, które wiosną święci sukcesy na naszych stołach jest sałata.  Oprócz niskiej wartości kalorycznej sałata posiada również wiele witamin z grupy B i E oraz wpływa na poprawę odporności organizmu i cerę. Późną wiosną zaczynają się już zbiory truskawek, korzystnie wpływających na cerę, włosy i układ trawienny.

 

Ćwiczenia

Aby zapewnić sobie szczupłą i zgrabną sylwetkę niezbędne są ćwiczenia wspomagające spalanie tłuszczu i formowanie mięśni. Tutaj podobnie jak w przypadku biegania, należy rozpocząć od mniej intensywnych ćwiczeń, aby „rozgrzać” mięśnie, a następnie stopniowo zwiększać obciążenie. Szczególnie dużą popularnością wśród kobiet cieszą się ćwiczenia na płaski brzuch i modelowanie pośladków. Przy pracy nad tymi partiami ciała dobrze sprawdza się wykonywanie brzuszków ze skrętem, „kołyski”, „nożyc” bądź klasyczne rozciąganie. Tego typu ćwiczenia można wykonywać zarówno w pomieszczeniu jak i na świeżym powietrzu np. podczas przerwy w czasie biegania. Korzystnie również na sylwetkę wpływają także ćwiczenia na steperze i rowerku treningowym, które to można znaleźć praktycznie na każdej siłowni.

 

Każda aktywność fizyczna jest wskazana podczas walki o szczupłą sylwetkę. Powinna być jak najbardziej dopasowana do naszych upodobań i trybu życia. Bieganie możemy na przykład zastąpić jazdą na rowerze, rzodkiewkę marchewką itp. Niezbędna jest jednak właściwa motywacja, bez której osiągnięcie celu nie jest możliwe.

 

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525