Najlepsza dieta oczyszczająca oczyści Twój organizm z toksyn i innych szkodliwych składników oraz sprawi, że schudniesz nawet 5 kg.

Jak prawidłowo się odżywiać? Rady dietetyka.

by • 25/07/2014 • DietaComments (0)2180

 

Tłuszcze to kolejny ważny składnik naszego pożywienia. Tak jak węglowodany – dzielimy je na „dobre” i „złe”. Do tych pierwszych zaliczamy nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3 i omega-6), zwane niezbędnymi. Ich zasięg działania jest bardzo rozległy: są składnikami błon komórkowych, hormonów, a także wpływają na pracę naszego mózgu i dbają o zdrowy wygląd włosów, paznokci i skóry. Źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych jest oliwa z oliwek i awokado. Kwasy omega-3 znajdziemy w rybach, orzechach, jajach, a omega-6 w nasionach, orzechach i ich olejach. Do tłuszczów, których należy unikać zaliczamy tłuszcze przetworzone – trans i oleje utwardzane (ich źródłem są margaryny i wysoko przetworzona żywność, frytki, chipsy, ciastka), a także nadmierną ilość tłuszczów nasyconych (tłuste mięso, nabiał i jajka, które – bogate w kwasy omega-3 – należy jeść z umiarem).

 

Witaminy i minerały to substancje konieczne do zdrowego funkcjonowania naszego organizmu. Każda z witamin i każdy z minerałów odgrywa określoną rolę. Dobrze zbilansowana dieta powinna dostarczać ich wszystkich w odpowiednich ilościach, ale zdarza się, że czasem konieczna jest dodatkowa suplementacja za pomocą specjalnych preparatów. Najczęściej potrzebne jest to w momencie, gdy nasz organizm ma zwiększone zapotrzebowanie- w trakcie ciąży, po porodzie czy antybiotykoterapii. Aby zapewnić sobie wystarczającą ilość tych składników, trzeba zadbać o urozmaiconą dietę, która każdego dnia w większości posiłków wykorzystuje składniki z sześciu grup żywnościowych (produkty zbożowe i strączkowe, mleko i produkty mleczne, mięso, produkty mięsne, ryby, jaja, warzywa i owoce, tłuszcze, cukier i słodycze).

 

Należy pamiętać, iż białko powinno stanowić 15,5% sumy dobowego zapotrzebowania energetycznego, tłuszcze – 29,5%, a węglowodany – 55%. Dobrze też wprowadzić kilka dodatkowych zmian w naszym sposobie odżywiania się: codziennie rano wypijać na czczo szklankę ciepłej wody z sokiem cytryny, która zadziała oczyszczająco i wspomoże nasze trawienie, nigdy nie zapominać o śniadaniu – to właśnie ono powinno być najbardziej obfitym posiłkiem w ciągu dnia, spożywać posiłki powoli czy codziennie zjadać coś surowego (produkty takie zawierają enzymy pobudzające trawienie).

 

Prawidłowo zbilansowana dieta jest ogromnie ważna dla naszego zdrowia. Zapotrzebowanie na pewne składniki zmienia się wraz z okresem naszego życia – każdy z nas potrzebuje pełnego zestawu składników pokarmowych, ale niektórzy z nas czasami potrzebują ich więcej. Dlatego też dieta powinna być zindywidualizowana, oparta na własnych obserwacjach potrzeb swojego organizmu, a także dostosowana do wieku.

 

fot. AF

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525