bath1

Jak zminimalizować stres – porady

by • 15/09/2013 • Praca, Styl życia, ZdrowieComments (0)1345

 

Nie jesteśmy w stanie kontrolować każdej stresującej sytuacji, która nas otacza, ale z pewnością możemy kontrolować to w jaki sposób stres na nas wpływa. Stres dręczy nas codziennie. To smutne, ale prawdziwe. Martwimy się dopełnianiem terminów w pracy, podróżowaniem w zatłoczonych środkach komunikacji miejskiej. Stresujemy się tym w co się ubrać na imprezę i czy lakier na paznokciach zdąży nam wyschnąć przed wyjściem.

 

Faktem jest, że w dzisiejszych czasach stres przenika wszystkie aspekty naszego codziennego życia i stanowi duży dyskomfort. Może on powodować bezsenne noce, skurcze mięśni, bóle głowy, a nawet wysypki. Nie znaczy to jednak, że nic nie możemy zrobić, aby złagodzić jego nieprzyjemne efekty. Kiedy nauczymy się rozpoznawać i radzić sobie ze stresem, będziemy mogli lepiej zadbać o siebie. Zminimalizujemy też prawdopodobieństwo tak fatalnych skutków jakim jest załamanie nerwowe.

 

Oto kilka sposobów na kontrolowanie stresu w ciągu dnia

 

1. Zrób sobie przerwę. Jeśli czujesz że zaraz wybuchniesz, spróbuj odjeść gdzieś na 5 minut, aby zaczerpnąć świeżego powietrza. Rozprostuj kości i porozciągaj się.

 

2. Spróbuj załatwić wszystkie sprawy za jednym razem. Zamiast panikować spróbuj ograniczyć niepokój i zrób wszystko co masz do zrobienia dzisiaj. Nie będziesz się wtedy martwić myśląc ciągle, że zrobisz coś jutro.

 

3. Nagradzaj się. Ważne jest docenianie własnych osiągnięć. Kiedy jesteśmy zestresowani, wszystko wokół nas odbieramy chaotycznie i negatywnie. Nagrodzenie siebie w sytuacji gdy, nie poddajemy się stresowi i realizujemy nasze zadanie, może nam dać dodatkowy impuls optymizmu i chęć do dalszego działania.

 

4. Stosuj zdrową dietę i ćwiczenia. Gdy źle się odżywiamy źle się czujemy. Zdrowe jedzenie i wysiłek fizyczny redukują stres. Długotrwałe ćwiczenia produkują dużą liczbę naturalnych endorfin co wpływa pozytywnie na nasz nastrój.

 

5. Płacz jeśli chcesz. Tłumione negatywne uczucia potęgują tylko wewnętrzny stres. Płacz nie tylko pomaga w uwalnianiu toksyn z organizmu, lecz także daje uczucie wyzwolenia i swobody. Redukuje też poziom frustracji.

 

6. Staraj się dostrzegać pozytywy we wszystkim co robisz.

 

 

RH

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525