dieta paleo

Które ryby są zdrowe, a których warto unikać?

by • 15/06/2015 • Dieta, Kuchnia, Na czasie, ZdrowieComments (0)2440

 

W opinii publicznej słyszy się, że ryby to najzdrowszy i najbardziej dietetyczny posiłek, który powinien regularnie znajdować się w naszym tygodniowym menu. Niestety, jak się okazuje nie każdy gatunek ryb wpisuje się w te dobroduszne opinie. Które ryby są więc najzdrowsze, a których należy unikać? Rozwiewamy wszystkie wątpliwości i sprawdzamy wszystkie informacje dotyczące spożywania ryb!

 

PYSZNA RYBA, ZDROWA RYBA

To prawda! Ryby powinniście jeść minimum 2-3 razy w tygodniu. Ich właściwości są naprawdę zadziwiające i bardzo prozdrowotne! Nie dość, że obniżają stężenie cholesterolu, ciśnienie krwi, pomagają i wpływają na rozwój i pracę mózgu, znakomicie działają także na koncentrację. Są bogate w tłuszcze omega 3, które generalnie poprawiają stan naszego zdrowia.

Ryba rybie jednak nie równa! Właściwości ryb nie można przypisać każdemu gatunkowi, dlatego tak ważnym jest, aby w końcu poznać prawdę i dowiedzieć się, które z nich są naszymi sprzymierzeńcami, a które wrogami codziennych diet i menu. Które ryby są zdrowsze: tłuste ryby morskie a może te słodkowodne?

 

KTÓRE RYBY SĄ NAJZDROWSZE?

 

SZPROTKI I SARDYNKI

Te małe rybki mogą spokojnie królować na twoich stołach. Mają pełno kwasów omega 3 i witamin. Wapń i fosfor przyczynią się do wzmocnienia naszych kości.

 

DORSZ

Dorsz to ryba godna polecenia! Nie dość, że jest on potężną bombą witamin, dobrze wpływa na wzrok, skórę i kości, to jeszcze powinnaś wiedzieć, że to właśnie m.in. z wątroby dorsza otrzymuje się tran, czyli świeży i naturalny rybi tłuszcz, który może nam pomóc w kryzysowych momentach życia, np. gdy nie dostarczymy organizmowi potrzebnej dawki naturalnego światła słonecznego

 

ŁOSOŚ

To jedna z najzdrowszych ryb na rynku! Zawiera najwięcej kwasów tłuszczowych omega 3. Ma w sobie pełno witamin tj. D, B12 czy B6. Chodzą plotki, że ryby oleiste, do których zalicza się łosoś, mogą niwelować skutki wahania nastrojów czy bólów menstruacyjnych. Warto spróbować!

 

ŚLEDŹ

Poza klasycznymi właściwościami dostarczy Twojemu organizmowi porządną porcję białka. Co ciekawe, śledź nie jest zbyt kaloryczny, dlatego spokojnie możesz go też spożywać podczas niejednej diety. Mniej więcej 100 g śledzia to około 160 kalorii.

 

MAKRELA

Jeśli nie masz pomysłu na kolację, skuś się na wędzoną makrelę. Dostarczysz sobie wszystkich potrzebnych składników i witamin!

 

PSTRĄG

Pstrąg również znajduje się w czołówce najzdrowszych ryb ze względu na podobne właściwości zdrowotne co wcześniej wymienione ryby. Wystarczy, że zjesz około 150-200 g pstrąga, a już zapewnisz sobie dzienną dawkę kwasów omega-3. Jeśli masz tylko taką możliwość, stawiaj na pstrąga!

 

KTÓRYCH RYB WARTO JEDNAK UNIKAĆ?

 

nastepna

Pin It

Related Posts

Comments are closed.


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2