fitmams

Młoda mama aktywna na wiosnę

by • 19/04/2017 • Sport / FitnessComments (0)376

 

Jeśli po porodzie długo zwlekałaś z powrotem do aktywności fizycznej, wiosna to najlepszy czas na rozpoczęcie regularnych treningów na świeżym powietrzu. W jaki sposób właściwie się do nich przygotować? Jakie przyniosą korzyści?

 

Trening na świeżym powietrzu – poznaj zalety

Czy wiesz, że ruch na świeżym powietrzu działa lepiej niż ćwiczenia w domu czy na siłowni? Odpowiednio dotleniony organizm znacznie szybciej spala tkankę tłuszczową. To także najlepszy sposób na poprawę samopoczucia, porządną dawkę energii i lepszy sen. Dodatkowo ćwiczenia na świeżym powietrzu zwiększają odporność oraz zapewniają organizmowi odpowiednią dawkę witaminy D, do której produkcji niezbędne jest słońce.

 

Na dobry start

Zanim zaczniesz bardziej intensywne treningi, rozpocznij od umiarkowanych ćwiczeń, które angażują całe ciało, a dopiero z czasem stopniowo zwiększaj ich natężenie. W przypadku młodych mam zbyt szybkie włączenie forsownych ćwiczeń może doprowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem. Ciąża spowodowała wiele zmian w Twoim organizmie – potrzeba kilku, a niekiedy nawet kilkunastu tygodni, aby wszystko wróciło do normy. Jeśli nie jesteś pewna, jakie ćwiczenia będą dla Ciebie najlepsze, pomyśl o współpracy z profesjonalnym trenerem, który ułoży plan treningowy i pokaże, jak wykonywać poszczególne ćwiczenia, aby były dla Ciebie bezpieczne. Pamiętaj o rozgrzewce przed oraz rozciąganiu mięśni po każdym treningu – unikniesz nieprzyjemnych kontuzji. Powrót do regularnej aktywności fizycznej powinnaś dodatkowo skonsultować ze swoim lekarzem.

 

Zacznij od spacerów

W zależności od tempa spacerowania, w ciągu godziny możesz spalić od 200 do nawet 400 kalorii. To najlepszy sposób na wprowadzenie aktywności fizycznej po zimowym leniuchowaniu. Nie tylko dotlenisz organizm, lecz także odpowiednio go rozruszasz, przygotowując do bardziej forsownych ćwiczeń. Codzienne spacery to także niezbędny element prawidłowego rozwoju Twojego maluszka – i Tobie, i jemu wyjdą więc na zdrowie.

 

Nordic walking

Znaczą ilość kalorii pomoże Ci spalić rytmiczny marsz ze specjalnymi kijkami, czyli nordic walking. Ten sport nie tylko poprawia kondycję oraz wydolność organizmu. Właściwie przeprowadzony trening aktywuje aż 90% mięśni, a przy tym nie obciąża stawów tak jak choćby bieganie. Ponieważ o skuteczności decyduje odpowiednia technika, na początku warto skorzystać z pomocy specjalisty.

 

Siłownia plenerowa

Siłownia na świeżym powietrzu wiosną cieszy się dużym zainteresowaniem trenujących. Dostępne na niej urządzenia są odpowiednie i bezpieczne nawet dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z ćwiczeniami, w tym dla seniorów. Ich obsługa jest prosta, a dodatkowo przy każdym znajduje się opis i instrukcja obsługi. Taki trening na świeżym powietrzu, w otoczeniu pięknej przyrody, działa uspakajająco i redukuje stres.

 

Dieta i pielęgnacja ciała – klucz do sukcesu

Niezależnie do formy aktywności, na jaką się zdecydujesz, nie przyniesie ona oczekiwanych rezultatów, jeśli nie zostanie wsparta zdrową, zbilansowaną dietą oraz właściwą pielęgnacją skóry. Twoje codzienne menu powinno dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz bazować na świeżych, nieprzetworzonych produktach. Węglowodany złożone, tłuszcze nienasycone, warzywa i owoce – to podstawa prawidłowej diety.
Wybierając preparaty wspomagające modelowanie sylwetki, zwróć uwagę na ich naturalny skład, a jeśli karmisz jeszcze piersią – na możliwość stosowania ich nawet w okresie laktacji. Wówczas warto zaufać markom, które oferują specjalne linie kosmetyków dedykowane młodym mamom (np. Mustela).

 

Więcej informacji na temat powrotu do aktywności fizycznej po porodzie znajdziesz tutaj.

 

Pin It

Related Posts

Comments are closed.


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525