hmsportcover

Piosenki motywujące do ćwiczeń

by • 13/01/2014 • Muzyka, Rozrywka, Sport / FitnessComments (0)4077

 

To co dzieje się teraz za naszymi oknami, z pewnością nie jest powodem aby zaszyć się w ciepłym mieszkaniu i oglądać na kanapie ulubione seriale – co nierzadko zdarza się bez nadużywania zbędnych kalorii. Nie dajmy zimie za wygraną i nie pozwólmy rozleniwić się na dobre. Ruch, zwłaszcza zimą – jest bardzo ważny dla naszego organizmu, przede wszystkim korzystnie wpływa na układ oddechowy, krwionośny a także usprawnia metabolizm. Dodatkowo, po aktywnym wysiłku mamy sprawniejszą pamięć i zwiększa się nasza koncentracja – a to może okazać się przydatne nie tylko w pracy. Zatem jaka motywacja będzie dla nas najlepsza? Sprawdźcie nasze piosenki motywujące do ćwiczeń,

 

Okazuje się, że istotny wpływ na efektywność i wytrwałość w gimnastyce ma muzyka. Jest ona niemal nieodłącznym elementem przy wzmożonym wysiłku fizycznym, gdyż pełni funkcje relaksacyjną, dyscyplinującą, poznawczą, uczy kultury i zachowania. Stwierdzono, że ruch wykonywany przy muzyce mniej męczy, a przy tym można go zwielokrotnić, a także przyśpieszyć w sposób nieuciążliwy. Muzyka wpływa dodatnio na ćwiczących m.in. ułatwiając im zapamiętywanie treści ćwiczeń, dyktuje tempo poruszania się, jak również udostępnia przeżywanie muzycznych wrażeń. Kolejny ważny czynnik to kierowanie przez melodię wykonywanych ruchów. Przez odpowiednio dobrane tempo muzyki możemy regulować emocje, te nadmiernie pobudzone niwelować wolną i wyciszoną muzyką, z kolei stany pasywnych postaw zmienimy muzyką dynamiczną i głośną. Kluczowym elementem może okazać się również dobór linii melodycznej i indywidualna wrażliwość słuchającego, gdyż dobór melodii ma znaczący wpływ na nasz nastrój, a tym samym na nastawienie do tego co robimy. Dzięki temu możemy regulować własne zaangażowanie.

 

A więc może zacznijmy od ćwiczeń relaksacyjnych – gdyż są one częścią gimnastyki – często wykorzystywane przed, lub po aktywnym wysiłku fizycznym. Przy takich ćwiczeniach ważne jest odizolowanie się od bodźców zewnętrznych i wyciszenie organizmu, zatem dobieramy zazwyczaj muzykę spokojną, cichą, z określonym rytmem, wręcz usypiającą. Trafnie dobrana muzyka, słuchana wielokrotnie, ma działanie uspokajające.  Śmiało może być to muzyka, którą już znacie, lubicie i dodatkowo relaksujecie się przy niej, lecz gdy w swoich składach nie posiadacie odpowiedniej ilości takich utworów, możecie skorzystać z radia internetowego. Przykłady najpopularniejszych stacji grających piosenki motywujące do ćwiczeń to: „RMFON – Relaks”,  „TUBAFM – Radio Muzyka Relaksacyjna” , „TUBAFM – Radio Chillout”.  Dodatkowo podajemy kilka tytułów komercyjnych wykonawców:

  1. Tracy Chapman – Fast Car
  2. Beck – Full Moon Sway
  3. James Morrison –I Won’t Let You Go
  4. Beyoncé – Broken-Hearted Girl
  5. Fergie – Big Girls Don’t Cry
  6. Kings Of Leon – Use Somebody
  7. 3 Doors Down – Here Without You
  8. James Arthur – Impossible
  9. Rihanna – Stay ft. Mikky Ekko
  10. Adele – Someone Like You

 

nastepna

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2