burak4

Pomidory – tego nie wiesz, a powinnaś!

by • 09/07/2015 • Dieta, KuchniaComments (0)1897

 

Najróżniejsze odmiany pomidora urozmaicają wiele z naszych dań obiadowych, kanapek czy sałatek. Choć smakują wyśmienicie, warto je jeść nie tylko z tego powodu. Pomidory zawierają bowiem wiele cennych składników odżywczych, licząc przy tym bardzo małą ilość kalorii. Co cennego dla naszego zdrowia zawiera to warzywo? Dlaczego warto jeść pomidory i z czym najlepiej je łączyć?

 

Wszystkie z Was, które aktualnie są na diecie bądź po prostu chciałyby zacząć się dobrze i  zdrowo odżywiać, powinny posiadać w swojej kuchni dużą ilość pomidorów. Są one niezwykle niskokaloryczne! W 100 gramach tego warzywa znajdziemy zaledwie 20 kalorii.

 

Pomidory to bogactwo witamin i różnorodnych pierwiastków mineralnych, w tym antyutleniaczy. Te zaś chronią naszą skórę, zapobiegając procesom szybkiego starzenia się tkanek. Jeśli zależy Wam na nabyciu odporności, warto zadbać o to, aby pomidory były zawsze w pobliżu. Dzięki dużej zawartości witaminy C mogą one pomóc wzmocnić Wasz organizm.

 

Pomidor może Wam również pomóc… w gojeniu ran. Witamina C przyspiesza proces odnowy tkanek. Warto wiedzieć, że jedzenie 2 pomidorów dziennie zapewni Wam około 60% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. W skład pomidorów wchodzą także: beta-karoten (chroni naszą skórę), witaminy z grupy  B, witamina PP, witamina K czy witamina E (doskonała na zmarszczki). Jeśli cierpicie na brak odpowiedniej ilości składników mineralnych, pomidor może okazać się bardzo pomocny. Potas, wapń, magnez czy żelazo – to tylko nieliczne pierwiastki mineralne, które znajdziemy w jednym owocu pomidora.

 

Pomidor to także bomba zdrowotna. Nie każdy z nas wie, że w pomidorach znajduję likopen, który nadaje owocu intensywny, czerwony kolor. Substancja ta pełni również bardzo cenną funkcję – jest przeciwutleniaczem. Zdrowa dieta, w której pomidor będzie grał znaczącą rolę, może uchronić nas przed ryzykiem chorób serca, miażdżycą czy rakiem szyjki macicy. Jeśli cierpisz na trądzik, warto smarować raz na jakiś czas skórę sokiem z pomidorów, który może pełnić funkcję bardzo wartościowego, naturalnego kosmetyku.

 

Istnieje wiele rodzajów pomidorów, które możemy znaleźć w niemal każdym sklepie. Warto uważać na tą najmniej popularną ich odmianę, czyli zieloną. Zielone pomidorki nie są tak bogate w substancje odżywcze. Mają natomiast w sobie składnik tzw. tomatyny, która może być szkodliwa dla naszego organizmu. Czerwona i żółta odmiana tego warzywa nie różni się prawie niczym, oprócz zawartości wspomnianego wcześniej likopenu.

 

nastepna

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525