pomarancz

Jak zadbać o skórę po lecie? 3 domowe sposoby na naturalną pielęgnację

by • 03/09/2018 • UrodaComments (0)196

 

Czy wiesz, że piękną, zdrową i świetlistą skórą możesz cieszyć w zasadzie przez cały rok? Musisz jedynie zadbać o głębokie odżywienie i nawilżenie jej najgłębszych warstw. Aby to zrobić balsamy i kremy niestety nie wystarczą. Musisz postawić na nawilżenie od wewnątrz. Poznaj 3 domowe sposoby na naturalną pielęgnację, które nie tylko poprawią kondycję Twojej skóry, ale też całego organizmu.

 

Nawilżanie od wewnątrz

Piękne nawilżone ciało zawsze jest na czasie. Po lecie Twoja skóra wymaga jeszcze więcej uwagi. Choć, co sezon pojawia się moda na jakiś niezawodny produkt nawilżający to nic nie zastąpi nawilżenia od wewnątrz. Balsam to nie wszystko! Pamiętaj, że kosmetyki jedynie nawilżą Twoją skórą na zewnątrz. Pijąc 2-3 litry wody dziennie (najlepiej niegazowanej) nawilżysz swoją skórę od wewnątrz. Na zadbanej, gładkiej i sprężystej skórze letnia opalenizna prezentuje się znacznie lepiej. Co więcej, regularne picie wody sprzyja w walce ze zmarszczkami.

 

Zdrowe nawyki żywieniowe

Jeśli chcesz utrzymać letnią opaleniznę, koniecznie zadbaj o swoja dietę. Przede wszystkim włącz do jadłospisu produkty bogate w prowitaminę A, czyli beta-karoten, który nadaje skórze brązowo-złoty odcień. Beta-karoten znajdziesz między innymi w marchewce, dyni, szpinaku i brokułach. Jedz też jak największe ilości pomidorów, czerwonej i żółtej papryki, moreli, brzoskwiń, nektarynek i melonów, czyli warzyw i owoców w czerwonych, żółtych i pomarańczowych kolorach. Warto też wprowadzić do diety zdrowe kwasy tłuszczowe, w tym omega-3. Zapobiegają one wysuszeniu i odwodnieniu skóry. Staraj się jeść jak najwięcej tłustych morskie ryby, takich jak łosoś, makrela, śledź. Nie zapominaj też o witaminie E, która nie tylko zadba o odbudowę naskórka, ale też hamuje procesy starzenia się. Zadbaj też o właściwy poziom witaminy C, która wspomaga działanie witaminy E i bierze udział w produkcji melaniny, która  chroni skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych.

 

Mniej stresu, więcej snu

Brak snu, ciągły stres, alkohol i papierosy to przepis na ziemistą, szarą i zmęczoną skórę. Jeśli chcesz się cieszyć zdrową skórą przez cały rok, koniecznie odstaw używki i zadbaj o higienę snu. Dorosły człowiek potrzebuje około 8 godzin nieprzerwanego snu dziennie. To właśnie w nocy regenerują się nasze komórki, dzięki czemu skóra jest sprężysta i pełna blasku. Nocą produkowana jest też melatonina. Hormon ten ma zbawienny wpływ na skórę, ponieważ powstrzymuje procesy starzenia. Zatem niedobór snu sprawia, że skóra traci elastyczność, jest coraz bardziej przesuszona i szorstka, a na jej powierzchni pojawiają się przebarwienia, zmarszczki, czy nieestetyczne worki pod oczami. Co więcej, skóra osób chronicznie niewyspanych jest bardziej podatna na działanie czynników szkodliwych takich jak promieniowanie UV, infekcje, czy zanieczyszczenia.

Pin It

Related Posts

Comments are closed.


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525