Warzywa w diecie

Warzywa na odchudzanie – które z nich warto jeść na diecie?

by • 29/07/2020 • DailyStyleComments (0)74

 

Jedzenie warzyw kojarzy Ci się ze smutnymi i nudnymi sałatkami? Nie wiesz, jak je przyrządzić, żeby było smacznie i zdrowo? Przez lata wmawiano Ci, że powinieneś unikać ziemniaków i warzyw strączkowych, bo są kaloryczne, a najzdrowsze warzywa to szpinak i brokuły? Jakie warzywa na diecie będą dobrym wyborem – tłumaczą dietetycy z NTFY.

 

Z tekstu dowiesz się:

– dlaczego warzywa na diecie są ważne,

– które warzywa polecamy na odchudzanie,

– jak w prosty sposób uwzględnić warzywa w swojej diecie.

Bez względu na to, czy zależy Ci na odchudzaniu, czy po prostu chcesz poprawić jakość swojej diety, Twoje codzienne menu powinno obfitować w warzywa. Bogate w błonnik i antyoksydanty zbawiennie wpływają na organizm, dlatego powinny być uwzględniane w każdym posiłku. Ale jak jeść więcej warzyw? Czy soki warzywne na odchudzanie to dobry pomysł?

 

Dlaczego warzywa na diecie są ważne?

Warzywa powinny być nieodłącznym składnikiem każdej zdrowej diety. Są bogactwem witamin oraz składników mineralnych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Światowa organizacja zdrowa (WHO) zaleca spożywanie 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Ze względu na zawartość antyoksydantów działają one przeciwzapalnie i antynowotworowo. Wysoka zawartość błonnika w warzywach poprawia perystaltykę jelit oraz sprawia, że odczuwamy sytość na dłużej.

Warzywa na odchudzanie to dobry pomysł – są niskokaloryczne i mają niski indeks glikemiczny – jeżeli zależy Ci na spadku masy ciała, powinny być one elementem każdego Twojego posiłku. Pamiętaj jednak, że w nieograniczonych ilościach możesz jeść wyłącznie surowe warzywa. Po obróbce termicznej indeks glikemiczny niektórych jarzyn (np. marchewki) wzrasta, więc ich spożywanie może sprzyjać przybieraniu na wadze.

 

Które warzywa polecamy na odchudzanie?

Latem stragany obfitują w lokalne, sezonowe warzywa, dzięki którym możesz wyczarować sycące dania z warzyw w prosty sposób. Ale które z nich będą najlepszym wyborem?

– Sałata – bogata w kwas foliowy, witaminy z grupy B oraz luteinę. W 100 g zawiera jedynie 12 kcal! Świetnie komponuje się z innymi warzywami, takimi jak ogórek, pomidor czy rzodkiewka. Warto dodać do niej odrobinę oliwy z oliwek albo awokado, aby w pełni przyswoić zawarte w niej witaminy.Nie zapominaj o tym, że na rynku występuje wiele rodzajów sałaty – roszponka, masłowa, lodowa, rzymska – wśród nich na pewno znajdziesz coś dla siebie!

– Pomidory – warto uwzględnić je w swojej diecie ze względu na dużą zawartość likopenu, który jest silnym antyoksydantem. Świetnie sprawdzą się w sałatkach, warzywnym leczo czy sosie pomidorowym.

Rzodkiewki – bogate we flawonoidy, sole mineralne oraz potas. Są niskokaloryczne – w 100 gramach zawierają zaledwie 16 kcal.

– Szparagi – cenne źródło witaminy C, potasu i magnezu.Ponieważ są niskokaloryczne, świetnie wkomponują się w dietę redukcyjną.

– Warzywa strączkowe (np. bób, fasolka szparagowa, ciecierzyca) – często pomijane w diecie ze względu na nieco większą zawartość kalorii, ale niesłusznie – warzywa te zawierają dużo białka oraz błonnika pokarmowego, dzięki czemu zapewnią Ci uczucie sytości na wiele godzin. Stanowią świetną alternatywę dla potraw mięsnych.

A co z sokami warzywnymi na odchudzanie? Jeżeli masz problem ze spożywaniem odpowiedniej ilości warzyw, soki mogą być dobrym dodatkiem.Pamiętaj jednak, że nie zawierają one błonnika, dlatego jeżeli chcesz zaspokoić głód, lepszym wyborem będą warzywa w formie sałatki lub gotowane na parze.

 

Jak w prosty sposób uwzględnić warzywa w swojej diecie?

Twoja lodówka jest pełna warzyw, ale Ty nie wiesz, jak je przyrządzić w smaczny i łatwy sposób, bez spędzania mnóstwa czasu w kuchni? Sprawdź diety, które mają do zaoferowania specjaliści z NTFY. W ich ofercie znajdziesz posiłki pełne sezonowych warzyw, przygotowywanych z myślą o Tobie. Dieta pudełkowa nie musi być nudna – w NTFY możesz wybierać spośród takich opcji, jak: sałatka z ciecierzycą, frytki marchewkowe na ostro czy placuszki warzywne z jogurtowym sosem. W NTFY nawet pyszne owocowe smoothie mają dodatek takich superfoods jak jarmuż czy burak!

Co najlepsze – nie musisz ograniczać się do jednego rodzaju diety! W NTFY masz dostęp do pakietów 3, 4, a nawet 5 diet, spośród których swobodnie dobierzesz swój jadłospis na dany dzień.

Wszystkie posiłki są dostosowane do Twojego zapotrzebowania kalorycznego, tak abyś nie musiał się zastanawiać, które warzywa możesz jeść na diecie odchudzającej. Zdrowa dieta pełna warzyw nie musi być katorgą – ze wsparciem NTFY na pewno odniesiesz sukces!

 

Pin It

Related Posts

Comments are closed.


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12