grillcover

Zdrowe grillowanie

by • 16/06/2017 • Kuchnia, Porady kulinarne, ZdrowieComments (0)1445

 

Wakacje to także czas namiętnego grillowania. Wieczorne spotkanie z przyjaciółmi na łonie natury nie może się odbyć bez grillowych przyjemności. O potrawach z grilla istnieje jednak dużo różnych opinii. Niektórzy twierdzą, że jedzenie z grilla jest niezwykle szkodliwe i niebezpieczne dla naszego organizmu. Okazuje się jednak, że umiejętne grillowanie to zdrowe grillowanie. Zatem jak zdrowo grillować? Czego należy unikać?

 

Unikaj dużego ognia

Nasze potrawy mają się żarzyć, a nie piec! Powinniśmy umieszczać nasze pożywienie na grillu dopiero, gdy pojawi się charakterystyczny żar. Zbyt duży ogień może wydzielać niebezpieczne substancje, nasze mięso i warzywa ulegną przypaleniu, co w konsekwencji sprawi, iż będą one wysokokaloryczne i niezbyt zdrowe.

 

Jaki brykiet wybrać?

Specjaliście przekonują, że najlepszą formą brykietu jest ten drzewny. Jakikolwiek brykiet zrobiony z drzew iglastych nie nadaje się na takie palenisko, ponieważ w jego składzie znajduje się żywica z drzewnych igieł. Jeśli więc nie macie w posiadaniu grilla elektrycznego albo gazowego, warto sprawdzać etykiety na opakowaniach. Wybieramy tylko ten drzewny!

 

Niezbędna rzecz – tacki aluminiowe

Sugeruje się grillować pyszności na tackach aluminiowych, które zatrzymują tłuszcz wytapiających się podczas grillowania. Niezdrowe substancje nie dostaną się i nie będą osadzać się na warzywach lub mięsie – niektóre z nich naprawdę mogą być szkodliwe! Tacki nie są drogie, a jedzenie, które się na nich grilluje będzie dwa razy pyszniejsze. Pamiętaj, że są one jednorazowe! Każde ich kolejne użycie nie daje tego samego efektu!

 

Urozmaicone dodatki

Przygotuj kilka wersji sałatek warzywnych, które wraz z mięsem skomponują się idealnie. Na grillowy piknik z przyjaciółmi zrób zdrowe napoje tj. lemoniadę czy wodę z dodatkiem limonki. Ugaszą one Wasze pragnienie i idealnie nadadzą się do pysznego, grillowanego obiadku. Z grillowanych warzyw polecamy cukinię (koniecznie z dodatkiem soli i papryki słodkiej), bakłażana i paprykę. Przy odpowiedniej marynacie, bukiecie przypraw oczarujesz wszystkich gości!

 

Mięso, ryby

Mimo iż grill wytapia tłuszcz, który jest zawarty w różnego rodzajach mięsach, to radzi się, aby wybierać jak najmniej tłuste mięso. W trakcie procesu wytapiania substancji (podczas grillowania) mogą ujawnić się niebezpieczne substancje. Niektóre z nich mogą sprzyjać nawet chorobom nowotworowym.

 

Pilnuj czasu! Nie przypalaj!

Wszystkie potrawy nie powinny zbyt długo znajdować się na ruszcie. Unikniemy wtedy problemu powstawania szkodliwych substancji. Zadbaj o odpowiednią, smaczną marynatę (mięsko powinno być w niej na minimum 2h od rozpoczęcia grillowania, najlepiej w lodówce). Jeśli zdarzy ci się przypiec porcję karkówki, zobaczysz na niej czarną skórkę, lepiej darować sobie skosztowanie takiego smakołyku. Kancerogenne substancje nie sprzyjają naszemu zdrowiu. Grilluj więc z umiarem! Kontroluj czas i sprawdzaj co jakiś czas, w jakim stanie są już nasze pyszności! Nie podawaj również surowego mięsa! Znajdź złoty środek!

 

Piwko

Z grillem na pewno kojarzy Wam się też zimne piwko. Należy go jednak unikać, bo zbyt duża jego ilość w połączeniu z grillowym jedzonkiem, nie wpłynie dobrze na stan waszej wątroby. Zachowujemy umiar!

 

OS

fot. Wikipedia Commons

Pin It

Related Posts

Dodaj komentarz


Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'catapult_add_cookie_css' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function 'yumprint_recipe_wp_head' not found or invalid function name in /public_html/wp-includes/plugin.php on line 525

Strony: 1 2